Hållbarhetspolicy
För Joyland är hållbarhet en central och viktig fråga som genomsyrar alla våra beslut. För oss omfattar hållbarhet två områden; att ta socialt ansvar för våra medarbetare och kunder samt att minimera vår miljöpåverkan.
Socialt ansvar
- Vi värnar om våra anställdas fysiska och psykiska välbefinnande.
- Vi bidrar till att stärka våra anställdas självkänsla och stimulerar till kompetensutveckling.
- Vår arbetsmiljö präglas av jämställdhet, möjlighet till påverkan och allmän trivsel.
- Vi värnar om våra kunders integritet. Kunder bemöts alltid med med respekt, ödmjukhet och hjälpsamhet.
Miljöpåverkan
- Vårt miljöarbete präglas av omsorg för människors hälsa samt miljön för kommande generationer.
- Vi ställer höga krav på våra leverantörer gällande produktion och produkternas miljöpåverkan genom att efterfråga verifikat och dokumentation.
- Vi minimerar antalet transporter genom att beställa produkter i stora volymer. Transport sker nästan uteslutande inom EU. Vi använder oss aldrig av flygleveranser.
- Vår lokala elleverantör tillgodoser oss med 100% förnybar energi.
- Vi minimerar antalet utskrifter. Dokument till kunder skickas endast elektroniskt. Det gäller fakturor så väl som orderbekräftelser.
- Våra leveranser skickas i förnybar och återvinningsbar wellpapp utan tryck.
- Vi beaktar alltid miljöpåverkan vid planering, beslut och produktval.
Har du frågor kring vårt sätt att jobba med hållbarhet? Kontakta oss så berättar vi mer.