Köpvillkor
På Joyland är det tryggt, enkelt och bekvämt att handla. Vi skickar din order blixtsnabbt och erbjuder 365 dagars öppet köp på dina produkter. Moms ingår i samtliga priser. Vi säljer endast till myndiga personer fyllda 18 år.
Ångerrätt
Joyland ger dig 365 dagars ångerrätt på din beställning. Av hygienskäl förutsätter ångerrätten att varan inte använts samt att förpackning och/eller plombering är obruten. Varor som inte innefattar intimprodukter, underkläder eller förbrukningsvaror är undantagna regeln för obruten förpackning, förutsatt att varan är i väsentligen oförändrat skick och kan säljas som ny.
Vid nyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten samt ursprunglig frakt om sådan debiterats. Vi godkänner endast returer som skickas med PostNord Sverige AB.
Så här går du till väga för att ångra ditt köp:
- Meddela kundtjänst via vårt kontaktformulär. Uppge ordernummer samt berätta att du ångrat ditt köp. Du kan även använda Konsumentverkets Ångerblankett, detta är dock inget krav från vår sida.
- Paketera din retur väl med mycket emballage för att undvika fraktskador.
- Bifoga en kopia på din orderbekräftelse eller faktura. Alternativt kan du skriva ordernumret och vad ärendet gäller på en lapp.
- Presentkort återbetals ej vid retur utan beloppet sätts in på presentkortet.
Returadress och kontaktuppgifter hittar du på vår kontaktsida.
Vi återbetalar dig ordersumman minus ursprunglig frakt inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du ångrat ditt köp, under förutsättning att paketet kommit till oss i retur eller att vi har fått bevis om att paketet är returnerat.
Fraktkostnad & leverans
Leverans inom Sverige sker med DB Schenker eller PostNord, antingen som paket, varubrev eller brev. Beställer du en vardag innan kl 14.00 skickas lagerförda varor samma dag. Normal leveranstid inom Sverige är 1-4 arbetsdagar. Vid hög belastning kan transportörens leveranstid bli något längre. Joyland kan ej ansvara för eventuella förseningar orsakade av DB Schenker och Postnord.
Leverans till länder utanför Sverige sker med Bring eller UPS. Aktuella leveranstider till utlandet visas i kassan.
Fraktkostnaden beräknas automatiskt baserat på orderns vikt och volym.
Outlösta paket
Outlösta försändelser debiteras i vanliga fall med 495 kr. Vid outlösta försändelser över 20kg kan kostnaden uppgå till 1200 kr. Debiteringarna sker för att täcka administrativa kostnader, lagerhyra hos transportör samt tur- och returfrakt i dessa ärenden.
Diskretion
Joyland lägger stor vikt vid din diskretion och trygghet. För att ingen ska kunna gissa vad paket innehåller anger vi ”JLAB” som avsändare på samtliga försändelser. Leverans sker i brun kartong eller vitt vadderat kuvert.
Betalning
Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna AB. De betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna är faktura, kortbetalning, delbetalning och direktbetalning via internetbank.Läs mer om de olika betalsätten nedan.
Faktura
Fakturan skickas elektroniskt till din e-postadress. Fakturaköp är avgiftsfria.
Betalningsvillkoret är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, för närvarande 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid val av fakturabetalning tillkommer en extra avgift om 19 kr inkl. moms.
Konto- och kreditkort
Vid betalning med VISA eller MasterCard skickas all information i krypterad form för maximal säkerhet. Klarna innehar SSL-certifikat och uppgifterna hanteras enligt bestämmelserna i Personuppgiftslagen (PUL). Kortköp är avgiftsfria.
Klarna följer standarden Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) som är framtagen av de internationella kortnätverken Visa och MasterCard.
Delbetalning
Med Klarna Konto väljer du själv hur mycket du vill betala varje månad, dock lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan alltid välja att betala hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en överskådlig månadsfaktura. Årsräntan är 19,5% och aviavgiften 29 kr/mån.
Direktbetalning
Med direktbetalning du betalar du tryggt och enkelt via din internetbank. Betalningen genomförs i direkt anslutning till ditt köp. Direktbetalning är avgiftsfritt.
Swish
För att betala med Swish behöver du installera appen "Swish" på din mobiltelefon. Genom att använda Swish kommer betalningen att dras direkt från det bankkonto som är kopplat till din app.
Vid frågor kring betalsätten är du välkommen att ringa Klarna AB på 08 - 120 120 25 (vardagar mellan 08.30 - 20.00 och helger 10.00 - 17.00). Du kan också skicka e-post till info@klarna.se.
Nyhetsbrev
När du lägger en beställning på Joyland.se kan du välja att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet genom att klicka på avbeställningslänken som bifogas längst ner i varje nyhetsbrev.
Trustpilot
Vi använder oss av tjänsten Trustpilot för att samla in omdömen och serviceupplelse från våra kunder.
Garanti & reklamation
Joyland ger 1 års fabriksgaranti på din vara. Vid reklamationsärenden följer vi alltid Konsumentköplagen, vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.
Skulle du få en trasig vara kontaktar du oss via vårt kontaktformulär. Bifoga ordernumret från din orderbekräftelse och en detaljerad beskrivning av felet. Därefter överväger vi om varan ska skickas in för reklamation eller om felet kan åtgärdas utan att du behöver returnera varan.
Allmänna villkor vid garanti och reklamation:
- Om Joyland bedömer att varan är felfri returneras den mot tur- och returfraktkostnad samt felsökningskostnad á 149 kr inkl. moms.
- Vid utskick av ersättningsvara förlängs inte garantitiden.
- För produkter där batterier medföljer lämnas ingen garanti gällande batteriernas prestanda. Medföljande batterier är att se som lågpresterande testbatterier.
- Reklamation om saknat gods ska i första han anmälas till transportören som är PostNord eller DB Schenker. I de fall transportören ej kan lösa problemet ska anmälan göras till Joyland.
- Garantin gäller ej för "Gör det själv"-produkter eftersom vi i dessa fall inte kan garantera resultatet.
- Förbrukningsvaror så som batterier, kondomer, glidmedel, kosttillskott, massageoljor, vård- och rengöringsmedel är undantagna från garantin.
Eventuell tvist, där kunden inte är tillfreds med vår hantering, löses av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). Joyland följer alltid deras rekommendation i ärendet.
Kontaktuppgifter för ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
PriceRunner Köpgaranti
När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunner Köpgaranti. Därmed är ditt köp skyddat upp till 50.000 kronor om något problem inträffar. Köpgarantin är gratis och gäller för registrerade användare hos PriceRunner.
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, defekt vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.
Ersättning betalas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
Besök PriceRunner för att ta del av kompletta villkor och regler samt lista på kategorier som är undantagna.
Ja tack, ta mig till PriceRunner för registrering av Köpgaranti upp till 50.000 kronor!
Skadat gods
Synliga skador på yttre förpackning ska anmälas till transportören som utfört transporten samt till Joyland AB inom 7 dagar efter mottagen försändelse. Synliga skador anmäls med fördel direkt vid uthämtande.
PostNord
Reklamation och skadeanmälan hos PostNord görs hos ditt ombud, via www.postnord.se eller i kontakt med PostNord Sverige AB via 020-23 22 21. Återkoppla alltid till Joylands kundtjänst med reklamationsnummer när du lagt en reklamation hos PostNord. PostNord kräver att allt emballage sparas för eventuell besiktning.
DB Schenker
Reklamation och skadeanmälan hos DB Schenker görs hos ditt ombud, via www.dbschenker.com eller i kontakt med DB Schenker via telefon (se lokalt telefonnummer till DB Schenker på www.dbschenker.com). Återkoppla alltid till Joylands kundtjänst med reklamationsnummer när du lagt en reklamation. DB Schenker kräver att allt emballage sparas för eventuell besiktning.
Ej synliga skador ska endast anmälas till Joyland AB inom 7 dagar efter mottagen försändelse.
Falska beställningar
IP-nummer loggas för att falska beställningar ska kunna styrkas. På begäran bistår vi polis och övriga myndigheter med information för att spåra källan.
Produktinformation / tryckfel
Produktspecifikationer så som ljudnivå, vibrationsstyrka och hårdhet baseras på våra subjektiva bedömningar eller information från våra leverantörer. Joyland.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter och specifikationer. Vi ger ingen garanti för att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge så korrekt information som möjligt.
Sekretess
Joyland AB använder sig av SSL-certifikat för att kryptera kommunikationen som skickas mellan webbserver och webbläsare.