Your cart

Innehåller 0 varor för totalt 0,00 kr
Fri frakt över 995 kr
Fraktkostnad från 29 kr
Snabbt, diskret och enkelt
Trygg och snabb leverans
365 dagars öppet köp
Vid obruten förpackning
Telefon: 0480 - 22 999
E-post: info@joyland.se

🎅 Köp årets Adventskalender 🎅
Säkra ditt exemplar redan nu innan de tar slut!

Felsökning av sexleksaker

Många problem kan lösas genom att du själv felsöker produkten. Innan du reklamerar en produkt ber vi dig därför läsa igenom och testa enligt nedanstående punkter.

Funktioner

  • Läs noggrant igenom manualen för att säkerställa hur produkten ska användas. I manualen står även viktiga säkerhetsföreskrifter som är nödvändiga att veta inför användning.
  • Vissa produkter kräver att knappen hålls inne ett par sekunder för att vibratorn ska starta. I vissa fall krävs också en specifik knappkombination för att starta produkten.
  • Om du inte kan stänga av produkten så beror det ofta på att knappen måste hållas inne en liten stund (i vissa fall ända upp till 30 sekunder).
  • Vissa produkter går inte att starta med laddningskabeln ikopplad så testa även utan denna.

Batterier

  • Försäkra dig om att batteriets plus- och minuspoler sitter på rätt håll. I vissa fall kan detta vara otydligt markerat. Då är enda alternativet att prova sig fram.
  • Kontrollera att batteriluckan sitter ordentligt på plats. Om batteriluckan skruvas på räcker det ibland med att dra åt den lite extra för att produkten ska starta.
  • Medföljande batterier kan närmast ses som testbatterier och är ofta inte lika kraftfulla som nya batterier. Om batterierna inte klarar att driva vibratorn korrekt kan du istället prova med ett par nya batterier.
  • I vibratorer som drivs av knappcellsbatterier sitter ofta en liten pappersbit runt om batterierna. Detta papper måste sitta kvar annars startar inte produkten. Om du kastat pappersbiten kan du enkelt klippa ut en bit själv och sätta runt batterierna.

USB-laddning

  • Om din produkt inte tar laddning kan det vara sladden eller väggladdaren för USB det är fel på och inte produkten i sig.
  • Testa gärna att koppla in USB-sladden direkt i datorn eller en annan väggladdare för att utesluta att det är väggladdaren som är trasig.
  • Testa också med en annan sladd då det kan ha blivit glapp i denna.

Bluetooth

  • Ofta hjälper det att välja "glöm denna enhet" i Bluetooth-inställningarna. Koppla även ifrån produkten från eventuella andra enheter den synkats med.
  • Prova även att starta om mobilen och se till att ha den senaste programuppdateringen på mobilen.
  • Du kan även testa att ansluta den till en annan telefon för att se om det är telefonens inställningar som är orsaken.